Felt - Hanging felt decoration - My 1st felt craft

hello semua. apa khabar? moga sihat dan bahagia semua yer.
ni dalam hati ada pelangi. heeee. awal2 dah semangat mengarang.
nak dijadikan cerita la kan. skrg ni saya pun terjangkit penyakit ber-craft gune felt ni. rasa cam seronok pulak walaupun leceh. gunting sana...gunting sini...tampal sana...tampal sini... dah tu kena menjahit la pulak. dah nama bukan jenis yg ber-craft kan. kena la jugak cucukan jarum jahit sana sini kt tangan. pastu..dek kerana pegang gunting lama sangat..ibu jari pun sampai sengal2. lebam lagi tu. mungkin sbb gunting yang dipakai tak sesuai ngan saiz jari tangan. tak pun pegang gunting dengan cara yang salah. mak aih! byk kena belajar. tapi walau apa pun.... memang SERONOK GILER lah! walaupun hasilnya tak la seberapa cantik. hasil pertama katakan. lepas ni yang pasti SAYA AKAN BUAT LAGI dan LAGI! heeee

nantikan update hasil kerja felt saya yang pertama yer. *tak sempat upload gambar sbb pasni nak ajar org dewasa guna Internet daftar dan gunakan aplikasi U-Pustaka. alang2 dah mention pasal u-Pustaka ni.. haa nak bagi tau. bagi yg malas pg library.. tak kira sbb jauh dr rumah ke jalan sesak ke.. guna la online u-Pustaka ni. tak perlu kluar rumah nak pinjam buku. online je. guna internet pinjam buku. baca utk tmbah ilmu. 

************************************************************************************************************
sambung coretan semalam... citer pasal my 1st felt craft

bahan-bahan yang diperlukan:


Ribbon warna krim *ikut suka
Jarum *saiz ikut besar benang yang diguna
Benang *warna putih (halus) & warna merah (benang kait)
Felt *warna merah, krim, hijau, pink & kuning
Kertas keras *saya guna kotak tisu (gunting bentuk hati, bunga dan bulatan - 2 size untuk setiap bentuk) 



Lepas digunting bentuk-bentuk tu tadi.. ni le hasilnyer
Gunting banyak-banyak. ikut keluasan tempat dan cara gantung dia nanti.
Saya punya...
bentuk hati - 18 keping setiap saiz
bentuk bunga - 14 keping setiap saiz
bulatan - 28 keping setiap saiz












tadaaaaaa..... ni la hasil kerja felt saya yang pertama. yeay!!  *ni selepas saya jahitkan pada ribbon ye. gambarnya tertinggal pulak. lupa nak snap.

                                    

No comments:

Post a Comment